Mailinglist Archive: opensuse (4547 mails)

< Previous Next >
Problem with ReiserFS
  • From: Volker Krueger <vok@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 3 May 2004 09:44:29 +0200
Dear all

deutsche uebersetzung unten...

recently, my kernel crashed. After booting up, I was not able to access my
filesystem anymore:

/bin/ls: reading directory .:Input/output error

I am not able to do anything with it, neither move, nore delete.
I have the ReiserFS on the drive, but i don't remember with what settings with
Suse 9.0.

Does anyone have an idea whether I am able to restore that directory?

thanks in advance,
best,
Volker

Deutsch:

mir ist neulich er Kernel abgestuerzt und er hat dabei anscheinend eins meiner
file systeme unbenutzbar gemacht:

/bin/ls: reading directory .:Input/output error

Ich nutze das ReiseFS, allerdings weiss ich nicht mehr, mit welchen Parametern
mit Suse 9.0.

Ich waere dankbar, fuer Hinweise, ob und wie ich das FS wieder benutzbar
machen koennte.

herzlichen Dank im vorraus
Beste Gruesse,
Volker