Re: [opensuse-hu] K3B hang CD
Szia(sztok)!

Most hirtelen ez jutott eszembe: http://hu.wikipedia.org/wiki/CD

Mondjuk konkrétan nem ír, a különféle CD írási módokról (audio, adat, mix CD),
ám elgondokodtató dolgokat közöl.
Mindenesetre jó azon kicsit elidőzni, hogy ha mondjuk a 12x, 24x, 36x, 48x....
sebesség kiolvasási problémákat jelentene, akkor miért vannak ilyen írási
sebességek?
Nem olyan ez mintha városi forgalomra tervezett autókat 350km/óra
végsebességgel gyártanának?
Tény, hogy esetenként a régi 10-15 éves asztali CD Playerek nem mindegyik CD-t
játszák le amelyet nagy sebességgel írtak.

Viszont emlékszem, hogy annakidején amikor a Shrek bejött a mozikba, egy
ismerőstől kaptam egy írható DVD-t amin a Shrek első része volt, és ezt a
lejátszó akadozva játszotta le. Ő azt mondta: "Biztos 1x -nél nagyobb
sebességgel írták" No, ez már "urban legend" mivel a DVD köztudottan _n_e_m_
audio CD, és rokonságban sincs vele, mivel a DVD-nek fájlrendszere van.
A Shrek inkább azért akadozott, mert 'másolásvédett' lemez volt az eredeti és
nem volt 100%-os a 'feltörés'. Ez elfogadhatóbb érv, mint az 1x feletti írási
sebesség.