[opensuse-hu] invalid partition table
Sziasztok!

Biztosan többen is emlékeznek egy pár nappal ezelőtti problémámra. Mikor is
fogalmazzunk így: ügyetlenségemnek köszönhetően a PC-ben lévő HDD-n egyszerre
KETTŐ partíció lett megjelölve bootolhatónak, amire a BIOS azt "reagálta",
hogy: invalid partition table

Akkor sikerült "magánúton" bár nem túl egyszerűen megoldani a helyzetet. Ám
közben kaptam más tanácsot is, végül a GARANTÁLT módszer szeretném megosztani
azokkal akik még nem ismerik, vagy netán ilyen helyzetbe kerülhetnek valami
miatt.
A tanács a helyzet megoldására a DOS -os fdisk használata és az "fdisk /mbr"
parancs kiadása volt.
- Nekem roppan gyanús volt, hogy ez NEM megoldás ez esetben ezért hamarjában
végeztem egy kisérletet egy kisérletezésre fenntartott PC-n amelyen két
oprendszer: Linux, és FreeBSD van, és 3 partícó a HDD-n.

Elindítottam a Linuxot (2-es futási szint), és az fdisk /dev/sda parancs
kiadása
után még a parancssorba beírtam egyenként és utána ENTER-t nyomava a
következőket: "a" "2" "w" Ennek hatására az fdisk -l /dev/sda parancs
kiadása után láthatóan KETTŐ aktív partíció lett a HDD-n!
Ez pontosan úgy festett mint pár nappal ezelőtt a másik PC-n.

Majd sikerült végre egy működő DOS bootfloppyt találnom és a róla való
gépindítás után kiadtam az A:\DOS\fdisk /mbr parancsot Ezt a floppy
eltávolítása és a reboot követte.
Majd a BIOS üzenete jött: invalid partition table

Betettem a PC DVD meghajtójába az openSuSE Telepítő DVD-t és rebootoltam, majd
menüben a "Rescue" módot választottam. Miután rootként bejelentkeztem kiadtam
az fdisk /dev/hda parancsot és a parancsorba a már ismerős karaktereket írtam
egymást követően és mindegyik beírása után ENTER-t nyomva: "a" "2" "w"

Megnéztem, hogy mit csináltam: fdisk -l /dev/sda

Ez kilistázta az adatokat és látható lett, hogy csak a /dev/sda1 mellett van *
tehát ez maradt egyedül bootolható. A reboot után bejött a GRUB menü és megy
minden mintha misem történt volna.

Tanuságos eset számomra és remélem ha más hasonló helyzetbe kerül, akkor segít
ez neki. (ezért írtam le)

--
Üdv.: Imre

TANUSÍTVÁNY! E LEVÉL TOVÁBBÍTÓJA szavatolja, hogy Vírus, Spyware,
Adware, Worm, Windows, sem semmilyen más kártékony program még a
gép közelében sem volt a levél elküldésekor! Ezért a levél NEM fertőzött!

< Previous Next >
List Navigation
This Thread
  • No further messages