[opensuse-hu] OpenSUSE 11.3 Windosos tartományban
Sziasztok!

Kérlek segítsetek az alábbi témákban. A cégemnél szeretném pilot program
részeként egyelőre csak 10-20 gépen bevezetni kliensgépeken az OpenSUSE
11.3-at. Pár dolog nem működik tökéletesen:

1. Elég vegyes a hálózatunk, Novell server, linux server és Windows
tartomány is van. Probléma, ha ugyanarra a gépre van Windows (7 vagy XP) és
OpenSUSE is telepítve, és windows és OpenSUSE alatt is beléptetem Windows
tartományba a gépet, akkor meghülyítik egymást. Ha az egyik rendszert
használom, van hogy a másikba már nem tudok belépni a tartományba, csak ha
lokális felhasználóként újra berakom tartományba a gépet linux és windows alatt
is. Aztán ez egy darabig megy, aztán újra be kell léptetni mindkét rendszer
alatt, hogy normálisan be tudjak lépni tartományi felhasználóval. Windows és
linux alatt is más-más a gép neve, és a windowsnak fix IP-t állítottam be, mert
így mintha nem lenne annyira gyakori a jelenség.

2. Windows tartományban tipikusan office file-okat nem tudok megnyitni a
hálózati windows 2008-as fileserverünkről. Meghajtóként mappoltam be a OpenSUSE
alatt a könyvtárakat. PDF-et vagy képfájlokat meg tudok nyitni, csak office
word, excel, ilyesmit nem még olvasásra sem. Plussz erre a hálózati meghajtóra
file-okat sem tudok felmásolni, pl. egy png file-t akartam felmásolni, és csak
részben másolta fel, a kép felső egy ötöde látszik csak, szóval megsérül a
file. Novell Clent-el ilyesmi problémám nincs csak a Windows fileserverrel.

3. Erre nem hiszem hogy tőletek kapnék választ, mert speciális dolog,
sajnos a program gyártója sem próbálkozott még linux alatt, de hátha van ötlet:
Egy windowsos ügyfélbehívó rendszer is működik itt. Van egy server és van a
kliensgépeken egy windowsos program, ami wine alatt szépen elindul, de a
program elején mikor a munkahely jelszavát bekérte és leokáznám az ablakot, egy
hibajelzést ad a program, mert nem éri el a windowsos szervert. TCP/IP alapú
kommunikációnak kellene lenni a gép és a szerver közt, qserver a server neve,
500, 501 portot használja, gondolom a pontosvesszővel kezdődő részeket nem
használja windows alatt sem, azok kommentelve vannak(???). Tűzfalat
kikapcsoltam, az nem blokkolhatja. Tehát az alábbi módon van bekonfigurálva a
kliens program:

[SETUP]

CONNECTION = TCP_IP,qserver,500,501
;CONNECTION = RPC,,\\pipe\qwinsys,\\pipe\qwin,ncacn_np,ncacn_np
;CONNECTION = NET,QSERVER,QUSER3,2
;CONNECTION = RPC
;CONNECTION = RPC,PCNAME
;CONNECTION = DDE