Re: [suse-laptop] Suspend to disk /ram
  • From: Kasper Daniel Hansen <k.hansen@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 11 Jun 2004 16:54:36 +0200
On Fri, Jun 11, 2004 at 03:58:12PM +0200, Florian Ehinger wrote:
Hallo,

ich versuche mein Toshiba P10-554 in den Schlaf zu versetzen, was mir aber
irgendwie nicht gelingt.

Ich habe SuSE 9.1 installiert, und im Notebook ist ein P4 2,8 HT GHz . Ich
hab ja schon gelesen, dass "Suspend to RAM" mit dem P4 HT im Moment noch
nicht gehen soll, aber wie schauts mit Suspend to disk aus?

/sys/power/state liefert mir: standby mem disk

wenn ich jedoch mit echo -n "disk" > state ihn zum schlafen bewegen will
passiert gar nichts.

mit "powersave --suspend " erhalte ich die Fehlermeldung "Suspend has been
disabled by administrator."

Gibts eine Möglichkeit das Ganze irgendwie hinzubekommen?

Edit /etc/powersave.conf In that file you have two statements, which are
something like
POWERSAVE_DISABLE_SUSPEND_TO_RAM
POWERSAVE_DISABLE_SUSPEND_TO_DISK
By default they are set to "yes". Change one or both to "no".

Suspend-to-disk works fine (but slow) on my ASUS M3000NP. I have not
been able to get suspend-to-ram to work. It seems that X is unable to
start after the system has been suspended. This problem seems to be
quite common.
--
Kasper Daniel Hansen, Research Assistant
Department of Biostatistics, University of Copenhagen