Re: [opensuse-hu] ext3 lost+found
  • From: "Horváth Gergely J. (Ottó)" <hgj@xxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 27 Aug 2010 18:51:27 +0200
On 27/08/10 18:31, Zsiráf wrote:
Ha nem csal a szemem, 2010. August 27. Friday keltezéssel Horváth Gergely J.
(Ottó) alábbiakat küldte drótpostán:
Szia!
Hali!

Oda szimplán bepakolja a rendszer a partíció vizsgálatakor (ha ilyen
hiba előfordul) a sérült, elveszett de helyreállított fájlokat.
Sajnos nem annyira szimplán. Egy rakás xml fájl van ott. Egész pontosan
találtám néhány könyvtárat és mindegyikben van
content.xml settings.xml és styles.xml
Gyanítom, hogy ezek OOo fájlok, de nem tudom, hogyan lehetne használhatóvá
tenni?

Ezek inkább beállításokat tartalmaznak, egy OOo fájl (vagyis az Open
Document Format) úgy néz ki, hogy egy tömörített fájl, amiben sok másik
fájl van, azokban van a tartalom. Szépen rendszerezve. Nyiss meg egy OOo
fájlt tömörítővel (File Roller) és meglátod miről beszélek.

Nézz bele, ha van benne valami, akkor szemezgess, ha nincs, akkor meg
annyi.
Vannak olyan fájlok is, amikben van tartalom, de valami nagy zagyvaságnak
tűnik. Egyszerűen nem tudom, hogy miként nyerhetném ki belőle legalább a
típusát.

Általában, ha nem adsz neki kiterjesztést (meg amúgy is) tartalom
alapján dönti el mindegyik környezet, hogy milyen fájl. Amúgy meg az
első egynéhány bájton ott kell lennie. Pl ez egy JPEG, mert ott az
elején az EXIF információ:
00000000 ff d8 ff e0 00 10 4a 46 49 46 00 01 01 01 00 48
|......JFIF.....H|
00000010 00 48 00 00 ff e1 41 dc 45 78 69 66 00 00 49 49
|.H....A.Exif..II|
(Ha nem lenne, akkor egy "JPEG" vigyorogna az első sorokban)

Nyomass rájuk hexdump-ot, próbáld megnyitni, stb. Tudod, hogy konkrétan
mit keresel?

Amúgy meg lehet, hogy van valami egyéb ide kapcsolódó anyag is a
lost+found mappában, vagy máshol - ahova az fsck berakja, hogy mit hol
talált, stb. Utána kell nézni - én nem tudok róla egyelőre.

UI: Ha gondolod átküldhetsz kisebb fájlokat, szívesen kiderítem róluk,
hogy micsoda :) (privátban!)

köszi:
.~.
/V\
/( )\ Zsiráf
^^ ^^ openSUSE 11.3 / 2.6.34 / KDE 4.5.0 / OpenOffice.org 3.2.1