Re: [opensuse-hu] openSUSE helyzet
  • From: Peter Czanik <pczanik@xxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 21 Oct 2009 16:51:30 +0200
Hello,

Eloszor is elore bocsatom, hogy mostanaban teljesen kiszamithatatlan,
hogy mikor mennyi idom van (gyerkocok ossz eletkora 3 ev :-) ), igy
minden csak szandek, de nem garancia, hogy reszt tudok venni...

opensuse.hu - az oldallal kapcsolatban nagy dilemmám van, mivel a fent
említett lista egyik pontja, hogy ezt az infrastruktúrát az
openSUSE.org-nak kellene biztosítania és a középtávú tervek között
szerepel is egy my.opensuse.org kialakítása. Nem igazán tudom, hogy
ezt megvárjuk-e, vagy indítsuk be végre az opensuse.hu oldalt,
amelynek elsődleges célja jelenleg a Heti Hírmondó kiváltása, illetve
megjelentetése. Szerintem a wiki erre nem megfelelő. Mi a
véleményetek?

A wiki-bol nekem leginkabb az RSS hianyzik. De ettol meg nehez kerdes,
mert ha uzemeltetnek helyettunk minden infrastrukturat, akkor kar nem
kihasznalni. A masik oldalon viszont ott van az, hogy az ARM port-hoz en
biztositom a tarhelyet a roxen-en, mert kulonben meg mindig csak a
rapidshare-rol lehetne 10 oras munkaval letolteni, a kozponti
infrstruktura kicsit lassan mozdul...

openSUSE dokumentációk - Elkészült az angol nyelvű 11.2 dokumentáció.
Ez két nagyobb és egy 3 kisebb könyvet tartalmaz. Ezeknek a fordítását
megkezdem, de az átolvasáshoz remélem kapok újra segítséget tőletek,
de hosszú munka lesz, az bizonyos.

Ebbe szivesen beszallnek, mert egyebkent is terveztem, hogy par ev utan
ujra atragom magam a teljes dokumentacion. Igy legalabb nem csak
szemelyes haszna lenne. Persze a fenti disclaimer el itt is...

tesztelés - nem is a 11.2, de a következő verzióknál talán érdemes
lenne tesztnapokat tartani. Akár a Novell irodában, akár virtuálisan
összegyűlhetnénk tesztelésre (vannak teszt case-ek amelyeket vizsgálni
kell), illetve a megjelenés előtt a magyar felületet is górcső alá
vehetnénk. Mi a véleményetek? Tudnánk ilyen találkozókat
rendszeresíteni mondjuk kéthavonta?

Szivesen csatlakoznek, akar helyszinen, akar itthonrol (#opensuse.hu).
Az openSUSE 11.2 kozos tesztelese is jo lenne, mert az sokat segitene
abban, hogy amikor a vegleges megjelenik, akkor konnyebben tudjunk
segiteni azoknak, akik csak azt telepitik. Itt vegig tudnank beszelni,
hogy milyen fontosabb valtozasok tuntek fel, mire van mar jo
megoldasunk, stb.

Felkészülés a megjelenésre: az openSUSE 11.2 megjelenésére fel kell
valamilyen szinten készülnünk a wiki oldalon és esetleg az opensus.hu
oldalon, ha úgy döntünk, hogy ezt megnyitjuk. Talán a 11.2 megjelenése
egy jó apropója lehet ennek. Illetve a kérdés, hogy szeretnétek-e egy
Release Partyt? Összegyűljünk-e valahol?

Ennek nagyon orulnek. Kalmant egyszer mar lattam szemelyesen, a Facebook
is a listarol ajanlott baratokat, de massal szerintem meg nem
talalkoztam. Itt vegre osszejohetnenk.
Bye,
CzP