Re: [opensuse-hu] openSUSE helyzet
On Tue, 20 Oct 2009 11:57:04 +0200, Kálmán Kéménczy <kkemenczy@xxxxxxxxxxxx> wrote:

opensuse.hu - az oldallal kapcsolatban nagy dilemmám van, mivel a fent
említett lista egyik pontja, hogy ezt az infrastruktúrát az
openSUSE.org-nak kellene biztosítania és a középtávú tervek között
szerepel is egy my.opensuse.org kialakítása. Nem igazán tudom, hogy
ezt megvárjuk-e, vagy indítsuk be végre az opensuse.hu oldalt,
amelynek elsődleges célja jelenleg a Heti Hírmondó kiváltása, illetve
megjelentetése. Szerintem a wiki erre nem megfelelő. Mi a
véleményetek?
A középtávú terv mit jelent? 2-3 hónapot még érdemes lehet megvárni (addig is tartalmat gyártani), ennél többet szerintem nem érdemes. Tényleg, megvan már, hogy milyen formában kéne rá a tartalmakat előállítani (pl. wiki, BBcode, stb.)?
Amúgy csak a heti hírmondó kevés lenne az opensuse.hu-ra. Jó lenne ha néhány blog odaköltözne (gi_joe? :)), átkerülnének a wikiből népszerű bejegyzések, stb.
Én szeretnék rajta létrehozni egy SDB és egy HCL űrlapot, ami megkönnyítené a bejelentéseket - nem kéne a wiki formázással tökölődni, azt megoldanánk automatikusan (vagy kevés beavatkozással).

hu.opensuse.org - És akkor elérkeztünk a wikihez.
Körvonalazódik már, hogy milyen témaköröket kell lokalizálni? Esetleg prioritások?

tesztelés - nem is a 11.2, de a következő verzióknál talán érdemes
lenne tesztnapokat tartani. Akár a Novell irodában, akár virtuálisan
összegyűlhetnénk tesztelésre (vannak teszt case-ek amelyeket vizsgálni
kell), illetve a megjelenés előtt a magyar felületet is górcső alá
vehetnénk. Mi a véleményetek? Tudnánk ilyen találkozókat
rendszeresíteni mondjuk kéthavonta?
Jó ötlet! Egy-két havonta jó, sűrűbben nehéz lenne megoldani, ritkábban nincs értelme. A virtuális összejövetel nem igazán jó, szerintem az ilyesmi csak akkor működőképes, ha ott ülünk egymás mellett. Persze ha néhány ember IRC-n csatlakozik, az még nem gond, de a többség azért üljön össze.

Felkészülés a megjelenésre: az openSUSE 11.2 megjelenésére fel kell
valamilyen szinten készülnünk a wiki oldalon és esetleg az opensus.hu
oldalon, ha úgy döntünk, hogy ezt megnyitjuk. Talán a 11.2 megjelenése
egy jó apropója lehet ennek. Illetve a kérdés, hogy szeretnétek-e egy
Release Partyt? Összegyűljünk-e valahol?
A Release Party-ra szerintem nem tudnék elmenni (attól még persze lehet :), ez személyes megjegyzés volt). Ellenben itt nem tartom problémának, ha virtuálisan jövünk össze. Esetleg tarthatnánk a fórumon, IRC-n és egyéb IM hálózatokon egy nyílt napot a kezdőknek - "Telepítsd most az openSUSE-t, és mi segítünk benne!", vagy valami hasonló. A lényeg, hogy fenn legyen mindenki, aki egy ideje már foglalkozik a dologgal, és nem ijed meg a "hogyan telepítsek codec-et" típusú kérdésektől.

Üdv.
András