[opensuse-hu] Kísérlet - Beszámoló 2
  • From: federbear <federbear@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 19 Sep 2009 21:49:33 +0200
Hi!

Saját magam tapasztalom(látom) az M$+oktatási rendszer(ECDL) csapdáját.
Nejem ugyanis ECDL-t végzett. Gondoltam ergo megtanították valamire. Hát
meg.

M$ szoftverek használatára.

Ugyanis még mindig téma az OpenOffice használata (No nem titkárnő a
nejem, hanem egy átlagjúzer, aki időnként ezzel is, meg amazzal is
találkozik).

Jelenleg még mindig az idegenkedés szintjén van, holott már jópár hete
az iskolai idény (nem tanárnő, de oktatási ágon van) miatt használnia
kell ezeket a szoftvereket. Az idegenkedés olyan dolgokban jelenik meg,
mint ez a gomb máshogy nézett ki a windóz alatt vagy ha itt meg ott
csináltam valamit akkor az megcsinálta ez meg nem.

Az egészből az szűrhető le (amit már mások leírtak soxor), hogy azok a
felhasználók, amelyek nem akarnak energiát fektetni az új dolgok
felderítésébe, azok menthetetlenek bárminemű hasonló helyzetben.

Lásd női vezetés (kuplunghasználattól az indexig stb) vagy az idősebb
emberek röghöz kötöttsége. No de azért egy oldaltöréshez nem kéne
ennyire ragaszkodni.....

Valami hasonló volt a kommentje: nem komfortos. Azt hiszem arra utalt,
hogy elvesztette a rutinszerű használatát a word2000 hez képest.

A másik dolog meg a meghajtók és az eszközök. Mondanom sem kell, az MC
szintjén sem közlekedik egyelőre párom (total commandert anno használt),
mivel a Winfos meghajtkezelése ugye itt nem releváns.

Ami régen D:\ volt az most mondjuk /dev/cdrom.

Tehát a parancssor és a környéke igen felejtős.

Viszont hogy jó dologgal is szolgáljak, a Konqueror használatával ezeket
a dolgokat nagyjából ki tudja váltani. Ugye ez hasonlít legjobban az
Explorer-e. Még a Pendrive eltávolítását is megoldotta önerőből.
Nagyjából működnek a hasonló dolgok, mint: kivág, másol, beilleszt stb.

Volt még egy kisebb macera (nem vettem észre korábban), mivel az LG DVD
romot (HL-DT-ST DVD-ROM: GDR8160B) nem ismerte fel a rendszer (11.0).
Utánanéztem és láttam általában más rendszerek sem annyira szeretik ezt
a vonalat. Szerencsére volt itthon a gyerek gépében egy másik, azt simán
felismerte a rendszer. Kicseréltem a kettőt, mivel ott még mindig XP
megy (jáccani azt muszály ugye és már ien korban az iskolában M$-t
nyomnak a gyerek agyába), úgyhogy probléma letudva.

Összességében annyit mondhatok, amennyi eddig is lejött és tudunk.
Ameddig megtehetik valakik, hogy az OpenSource magyarországon ennyire le
van nyomva, addig vakarhat bárki mármien tuti szoftvert más oprencerre
mint Winfos, az emberek nem fogják használni, csak akkor ha kell...
Ráadásul jelenleg a hivatalos szoftverhasználat jelenleg nem divatos
otthoni körökben (ha kérdezitek a gyerek gépére van licenszünk, bár
lehúznám inkább a WC-n), ezért nincs igény arra, hogy mást is
kipróbáljon az átlag. Mire meg felnő addigra nem igénye.

Gyakorlatilag a gyerekektől veszik el azt, hogy kreatívak legyenek már
általános iskolában.

Egyenvilág, mint a szocializmusban. Egy a párt, egy a szoftver....

Amikor anno én jártam suliba (Szakközép és számítástechnikai), akkor az
egyik osztálytársam csinált egy vicces skiccet, amelyben az oktatást
jellemezte (számítógép használat):

Adott egy ősember (ősember szerű), aki egy állványra (mint a festő)
rögzített kőlapra vésett írást. Az állvány egyik lába rövidebb volt mert
eltörött, ezért a magasságbeli hiányt egy PC ház pótolta.

Még nem adtam fel....

üdv,
federbear

< Previous Next >