Re: [opensuse-hu] TelepitésiForrás-prioritásbeállí tás
  • From: txtch <txtch@xxxxxxx>
  • Date: Sun, 26 Jul 2009 00:09:41 +0200
2009. július 25. dátummal Szágyi Károly ezt írta:
txtch írta:
Szia !

2009. július 25. dátummal Kálmán Kéménczy ezt írta:
de valószínű egy megfelelő
prioritásbeállítás kell csak.

És az egyes csomag-tárhelyekről honnan tudunk
olyan információt kapni amely alapján eldönthető,
melyik tárhely mekkora prioritást kapjon ?
Azaz valóban hasznos lenne tudni, mely tárhelyek azok,
melyek általában problémásak lehetnek.
Így ezek alacsony prioritást kapnának és csak akkor
használja a telepítő ha másutt nincs meg a kérdéses csomag.

A SUSE kézikönyvben szó van róla ami javasolja is a prioritás-beállítást.

Ezzel nyilván jó pár problémát kiküszöbölhetnénk.

Üdv : <txtch>

Szia !

Én ezt több éves tapasztalattal állítottam be idáig...
Nagyon sok hasznos és jól működő packman csomagot találtam.
Felvettem a a KDE közösséget is és a KDE frissítések valamint a KDE
3.5.x repot is. Eddig, ha ezek közül valahol volt újabb verzió egy
csomagból azt simán frissítette hiszen egyszer volt jelen.

A káosz akkor kezdett eluralkodni amikor p.l. a digikam és a
KDE3-digikam külön programként szerepelt, hurrá ! Magyarán kétszer is
felrakhattad, ha akartad, de ha az egyik repot kivetted, akkor más
programokat nem találsz meg. OK lemondok a megszokott reporól...
Csakhogy a KDE3-digikam akármiért elszállt...stb nem folytatnám milyen
anomáliákat okozott.
De végül néhány program lelakatolásával "rend lett", Valahogy jó lenne
ezeken a megmagyarázhatatlan dolgokon átlátható egységet alkotni.

Lenne a FŐ telepítési forrás, a LICENCES szoftverek MEGHAJTÓPROGRAMOK a
YOU és az e g y é r t el m ű szabályra építkező opensuse-közösség.
Nem tudom elképzelni, hogy ez az elvárás feloldhatatlan ellentéteket
képezne .

Szia !

Igen és ez egy sarkalatos pontja a használhatósági minőségnek.
Ez alatt azt értem, hogy ha egy újonnan SUSE-ra áttért
felhasználó/számítástechnikus belefut ilyesmikbe akkor
1./ vagy addig babrál vele míg a neki megfelelő nem lesz
2./ vagy elmegy a kedve a rendszertől
és mind ez, ""csak"" egy a bosszantó zavar miatt.
Azaz a SUSE mint rendszer valóban nagyon jó, de ha
ilyesmi probléma keletkezik akkor ez elrontja a használhatóságot,
mivel ez más esetben is bármikor előállhat.

Pl amit írtál az egy Linux-ban kezdő számára nagyon nagy
probléma lenne, ha mégsem akkor is bosszantó.

Magam részéről mázlista vagyok. Nekem alig voltak
repók által okozott gondjaim, de persze bármikor lehetnek.
És ami talán -- illetve talán éppen ezért nem voltak --
szerencse, maradtam a 11.0-nál és a már réginek számító
KDE 3.5.9 -nél.

Hümm... a KDE 3 -és KDE 4 programok.... :-)
Mikor megjelent és feltelepítettem -- már jó régen -- a 11.0-t
meglepett számos hiba, működési zavarok, stb... a KDE 4-ben.
Úgy döntöttem, hogy maradok a régi KDE-nél,
e szerint is válogattam a "dolgokat".
Egyébként nagyon kíváncsi vagyok milyen lesz a 11.2 és benne
az újabb KDE. :-)

Üdv : <txtch>