Re: [opensuse-hu] bugzilla bejegyzés
  • From: Kálmán Kéménczy <kkemenczy@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 21 Jul 2009 21:16:03 +0200
Szia!

Gondolom a magyar bejelentő rendszer úgyis egy forward-szerver lenne a
bugzilla felé. Először próbáljuk ki kicsiben, van-e rá egyáltalán igény?

Ez csak egy ötlet, bármilyen hosszú is. Vélemény?

Nekem kicsit más az elképzelésem ezzel kapcsolatban és még a részletek
ki kell dolgozni, de akkor felvázolnám:

- lesz egy leírás arról, hogy egy hiba bejelentéshez mit kell tenni
pontosan: tipikusan lesz egy script, ami összeszedi a lényeges
paramétereket, enélkül nehéz bármit is mondani, ebben viszont szinte
minden fontos info benne les (a Novell supportnál ez egy jól
bejáratott mechanizmus). Szerintem ezzel a maroknyi segítő nagyon
hatékony lehet. Nem tudom még, hogy hova hogyan legyen ez feltöltve.
- a segítségkérés során szükség van a bejelentő közreműködésére is és
az info alapján elindulhat egy megoldási folyamat
- minden, és ez nagyon fontos _minden_ segítségkérésnek kell lennie
végének, vagy megoldás legyen, amiből SDB készül a wikire (ezt
célszerűnek annak kéne elkészítenie, akinek a problémája volt és
segíthetnek a megoldók, illetve azok, akik a levelezés kapcsán képesek
felgönygyölíteni az ügyet.), vagy bug, amire bugzilla bejegyzés készül
(ezt a Novellnél lévő fantasztikus kollégákkal tudjuk vállalni, de
csak akkor, ha már minden info rendelkezésre áll, esetleg
reprodukálható). tehát a fórum és levlista bejegyzések utolsó szála a
hibáknál valamilyen link lenne.

Tudom, hogy ez túl utópisztikus és nagyon professzionális
megközelítés, de ha ebben benne vagytok, akkor szerintem hatékony
lehet.

Vélemény?