Re: [opensuse-hu] boinc
  • From: txtch <txtch@xxxxxxx>
  • Date: Tue, 30 Jun 2009 22:30:56 +0200
2009. június 30. dátummal Szekeres Tamás ezt írta:
Haliho!

Ezzel a boinc kliensel nem jutok zöldágra. repo-ból let telepítve, tehát
valakinek valahol működött.
(..)

linux-bhrq:~ # /etc/init.d/boinc-client start
WARNING: boinc-client will be running as root [WARNING]
The BOINC client requires initialization. [WARNING]
Starting BOINC client as a daemon: [OK]

Szia !

Miért nem próbálod meg a BOINC-klienst letölteni
onnan, akinek dolgoztatnád ?
(Talán szerencsésebb megoldás
a bináris kliens telepítése. )

Én már évek óta futtatok 2db önálló BOINC-klienst
3 nagy tud. project számára, nincs velük gondom.
(kivéve egyszer volt, mikor a GUI felületű kliens nem váltott
automatikusan a projectek között)
Az egyik kliens egy régi console-ban futó ami csak egy
projecten egy intézménynek dolgozik,
a másik egy GUI felületű kliens
(boincmgr) ami 2 másik kutatóintézetnek dolgozik.
A klienseket én nem repóból tettem fel.
Nem ttt ki ikont a programok közé, de terminálból indítva a boincmgr-t
(ez a GUI) csak annyit üzen, hogy nem tud kapcsolófni a core klienshez.
A GUI felületű kliens nálam console-ból indul, de
régebben icon-ból is(a korábbi suse-n kreáltam rá indítóicont)
Az gáz, hogy a root nevében fut?
Amikor daemon-ként indítom:
Ha a gépet csak te használod és nem jelentkeznek ki és be
többször mások , akkor szerintem felesleges
daemon-ként futtatni, sőőt kimondottan nem jó megoldás.
Bináris-ból való telepítés előnye,
hogy pontosan ott fut(abban a könyvtárban
dolgozik) amiről biztosan tudod, ha pl. op.rendszert
cserélsz vagy újabb verzójú boincot telepítesz,
hogy azt kimentve és visszamásolva
veszteség nélkül folytatható
és nem kell újra kezdeni a projecteket
(pl a climateprediction.net esetében
kimondottan bosszantó a feldolgozási
állapot elvesztése mivel 2011. 03-ig tart mire
befejezi, a worldcommunitygrid esetén is akár 1-2
hétig tart 1-1 feldolgozás, sőt a worldcommunitygrid
küld olykor 3 sokkal nagyobb csomagot is)
Én miután pl. rendszert cseréltem(újabb suse-t)
egyszerűen installáltam és a meglevő korábbi
adatbázisokat használva folytatta, még csak
újracsatlakozni sem kellett.
Azaz letöltöttem az újabb boinc-ot, kicsomagoltam
és szimplán rámásoltam a korábbira.
Tehát szerintem nem szerencsés ha a rendszer
""maga alá telepíti"" . :-)
De nemtudom milyen inícializálást vár tőlem.
Miután elindítod a boincmgr -t és csatlakoztatod egy
projecthez és megadod a felhasználói
jelszavad akkor a kliens le kell hogy töltse a csomagot
és az általad megadott erőforrás-használati
beállítások szerint futnia kell.
(((Nem szerencsés túl nagy erőforrásokat adni,
bizony néha eléggé meghajthatja a gépet,
nagyobb hőségben alig győzi a ventillátor.
Más felől persze a server oldalon a profilomban
is szabályozhatom, bár ha
jól emlékszem, akkor a kilens felülbírálja az ottani beállításokat.)))
Mikor elindul a kliens.
akkor neked csatlakoztatnod kell.
(Tools-> Attach to project->kiválasztod kinek kell dolgozzon-->azonosító,
jelszó és már megy is.)
(Erőforrások meg Advanced->Preferences menüben értelemszerűen,
attól függ mennyire akarod terhelni a géped)
Opsz, az új kliens(amit én a worldcommunitygrid -től töltöttem le)
néhol magyar nyelvű is(többé-kevésbe persze nem az :-) )

Üdv : <txtch>

a boinc_cmd --get_state parancsra "Authorization failure: -155" választ
kapom.

Neten keresgélve addig jutottam, hogy vmi biztonsági hibát találtak
benne. Hogy szerepelt a heti hírlevélben, de a cikket nemtudtam
elolvasni mert jelszóval védett oldalra mutat a link
De hogy hogyan kellene beröffenteni arról 1 árva bötüt nem találtam.

Ötletek?

Üdv:Tamás

< Previous Next >
List Navigation