[opensuse-hu] 2. IP cím ethernet kártyához
  • From: Lacó <laco@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 7 Jan 2009 13:09:05 +0100
Sziasztok!

openSuse 11-en szeretnék a szerveremnek két IP címet adni egy hálózaton
belül.

Kétféle kezelési felületet használok, egyrészt a Webmint, másrészt a
karakteres Yast-ot.

A WEBminben az aktív hálózati kártyáknál létre tudom hozni a dolgot, mindjuk
az eth0:1-re definiálom a szükséges címet és akkor létrehozza és működik is.
Ha a bootoláskor aktív kártyáknál probálkozom, akkor hibajelzés nélkül nem
csinálja meg :-(

A Yast-nál van egy opció, hogy az eth0-hoz újabb IP címet adjak, ezt meg is
tettem, az /etc/sysconfig/networkbe ez be is került, re reboot után nem
indul el a második cím :-(
A Yast-al létre tudtam hozni egy interface-t eth0:1 névvel, de ez sem indul
el bootolás után :-( Egyébként ezt látja a webmin és ha ott kézzel
elindítom, akkor elindul és működik.

Mit tudnék csinálni, hogy ez a második cím működjön és bootolas után is
meglegyen?

Plusz információ: Régbben is küzdöttem már a címekkel és úgy rémlik, hogy
volt valahol egy opció, hogy hogyan kezelje a hálózati címeket (ifconfig és
valami más között lehetett választani), akkor arra állítottam, hogy
hagyományosan kezelje (ez lehet a baj) de most ezt az opciót egyáltalán nem
találom.

Lacó