Re: [opensuse-hu] 11.1 :(
  • From: "Kálmán Kéménczy" <kkemenczy@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 30 Dec 2008 00:43:12 +0100
Szia!

Akkor menjünk sorban. Először is leszögezném, hogy RC1 óta használom
az openSUSE-t 3 gépen, kizárólag munkára. Az információt nélkülöző
részekre a konstruktivitás jegyében most nem reagálnék.

* EVOLUTION. A levelező program egy kritikus alkalmazás, ha
olvasatlan levelek eltűnnek vagy maguktól olvasottakká válnak,
abból nagyon kínos problémák adódhatnak!!! Az Evolution mar a
11.0-ban is elég bugos volt, de most tökéletesen használhatatlan
lett.

Aki nyomon követi a fejlesztéseket, annak ez nem meglepő. Az Evolution
jelenleg több mint 3000 nyitott buggal az első helyen áll és több
bejelentéssel rendelkezik, mint a 2. és a 3. helyezett. Amíg ez nem
változik, szomorúan, de addig másik levelezőprogramot javasolnék
(Thunderbird vagy KMail).
http://bugzilla.gnome.org/reports/weekly-bug-summary.cgi

* COMPIZ. Hihetetlen instabil lett az új verzióban, minden órában
kifagy.

A Compiz valóban gyengébb, mint volt és jelenleg experimental
státuszban van. Viszont a levelezőprogrammal ellentétben a munkához
nem elengedhetetlen. Jelenleg 41 nyitott incidens van ezzel
kapcsolatban, amelynek majd fele kritikus:
https://bugzilla.novell.com/buglist.cgi?query_format=specific&order=relevance+desc&bug_status=__open__&product=openSUSE+11.1&content=compiz

Javaslom a Compiz frissítését a következő repoból:
http://download.opensuse.org/repositories/X11:/Compiz/openSUSE_11.1/
Kísérletezőbb kedvüeknek pedig a
http://download.opensuse.org/repositories/X11:/Compiz/openSUSE_Factory/
repoból.

* BLUETOOTH EGÉR. Oly szépen működött ez nekem a 11.0-val, de most
képtelen vagyok életre lehelni.

Sajnos nekem nincs semmilyen bluetoot eszközöm :(
Milyen verziójú az említett KDE program?

* VIRTUALBOX. Itt pontosan nem tudom ki a hunyó, de az upgrade
után a virtuális gépek (pl. egy XP) folyamatosan lefagytak
(egy-két perc után). Ezeket letöröltem, újrainstalláltam, most
jól működik. Nálam ez viszonylag egyszerű volt mert az XP-t csak
arra használom, hogy egy általunk fejlesztett C++ szoftvert néha
Windows alatt is teszteljek, de akinek sok minden van
installálva, ez bizony komoly főfájást okozhat.

Én ezt nem tudtam reprodukálni. Nekem minden megy.
Szintén javaslom a Buld Service repo használatát:
http://download.opensuse.org/repositories/Virtualization:/VirtualBox/openSUSE_11.1/

Aztán itt van néhány dolog, ami nem újdonság, de arcpirító:

* Ha a K3B help-jét meg akarom nézni, ezt kapom:

Could not parse file
The file '/opt/kde3/share/doc-bundle/HTML/en/k3b/index.docbook'
could not be parsed because it is not a well-formed XML
document.
és ez millió helyen előfordul, minden release-ben. Miért nem
lehet ezeket letesztelni?

Én nem is tudtam, hogy van ilyen baj. Most hogy tudom 3 perc alatt
bejelentettem (mivel van ilyen menüpont minden KDE alkalmazásban) és
átnéztem a index.docbook fájlt, de teljesen rendben van. Mivel a
KDE4-re koncentrálnak a fejlesztők, ahol nem docbook a formátum, hanem
HTML. Jó lett volna korábban bejelenteni.

* PULSE AUDIO. Biztos jó ez a cucc, de hát nem működik. És ezt már
akkor is lehetett tudni, mielőtt a 11.0-ban bevezette volna az
openSuse, mert az Ubuntuban akkor már benne volt, és lehetett
hallani a felhasználók sírását. A 11.1-ben már egy picit jobb,
mint a 11.0-ban, de hát még mindig esélytelen, hogy egy átlag
felhasználó működésre bírja. (például nem szól semmi, hiába van
minden állító a maximumon. A megoldás az, hogy felinstallálsz
egy ALSA mixer-t is, és ott is feltolsz még néhány csúszkát)

Nekem minden extra tuning nélkül ment. Jövő héten megnézem.

* SKYPE.

Ha jol értem, akkor ez most mukodik...

* Hasonlóképp, ott van az a több tucat zeneszerkesztő,
szintetizátor program, és EGYIK SE MŰKÖDIK. Van például ember-e
listán, akinek sikerült hangot kicsalni a Rosegarden nevű
(egyébként kiváló) programból? Hogy lehet, hogy ezeket a
programokat valaki (gondolom nem kis munkával) beleteszi a
disztribúcióba, de azt nem nézi meg, hogy működik-e.

Ahogy a forumokat néztem ez mindehol problema.
Jack szerver fut?

Lenne még mit írnom, de azt hiszem eleget sírtam.

A sírás helyett a hibabejelentés jobb, mert esély van a megoldásra...

köszönöm