[opensuse-hu] Live CD problémák
  • From: "Gergely Vajda" <vajda.gergo@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 19 Dec 2008 01:29:14 +0100
Kedves SUSE-rajongók!

Régóta szemezgetek az openSUSE disztribúcióval. Pár live CD-t ki is
próbáltam. Most elhatároztam, hogy a legfrissebb, 11.1-es verziót
telepítem a gépemre. Néhány probléma azonban felmerült, remélem,
tudtok segíteni.

A 32 bites, KDE4 live-CD-t töltöttem le torrenten keresztül. A K3B
által kreált md5 ellenőrzőösszeget összevetettem a SUSE oldalán
találhatóval, ezek megegyeztek. Csak ezután írtam ki a képfájlt 4X-es
sebességgel. A SUSE boot-menüjéből elérhető Media Check azonban hibát
talál.

Ezt már korábbi SUSE verzióknál is tapasztaltam, de mindig föl tudott
állni a rendszer. Most azonban akármilyen video módot választok, xorg
automatikus konfigurálása után csak pixeles sorminták jelennek meg a
KDE helyett. (mint ha rossz felbontás, vagy frekvencia lenne beállítva
a monitorhoz). Nem tudom, hogy a két probléma összefügg-e. A CD-íróm
(ASUS) régi, de megbízható. Többszöri kiírás és próbálkozás után a
Media check-ben mindig ugyanaz az ellenőrzőösszeg jelenik meg.

A kérdésem az, hogy másnál is jelez hibát a media check, vagy én nem
figyeltem oda valamire?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv: Gergő