Re: [opensuse-hu] iptables kérdés
  • From: budacsik attila <budacsikattila@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 2 Jul 2006 09:46:46 +0200

> A linkelt szkript neve elé kell egy szám is, így a szkript utoljára fog
> elindulni, pedig pl a network és az apacs közé kellene tenni :)
Köszi, igen erre rájöttem amikor belenéztem az rc5.d könyvtárba.

> A chkconfig paranccsal állíthatod be, hogy egy "service" induljon-e,
> vagy sem. Ez pont ugyanazt csinálja, mint a YaST futásiszint
> szerkesztője. Azért írom ezt, mert úgy érzem, hogy kicsit távol tartod
> magad a YaSTtól.
Jól észrevetted, mert nem csak megcsinálni akarom, hanem érteni is
természetesen. Sajnos már a YaST szerkesztőjével csináltam meg :(, és nem is
tudom pontosan mit csinált.
Elmondom én mit tettem előtte.
1. Létrehoztam a firewall.sh szkriptet a /root/bin mappába
2. készítettem egy firewall nevő szkriptet a /etc/init.d mappába a
SuSefirewall2 alapján. Íme:
#!/bin/bash

FIREWALL="/root/bin/firewall.sh"

case "$1" in
start) echo "Budacsik firewall start ..."
$FIREWALL -q start
;;
stop) echo "Budacsik firewall stop ..."
$FIREWALL -q stop
;;
restart) $FIREWALL -q stop
$FIREWALL -q start
;;
status) echo "Budacsik firewall check ..."
iptables -L
;;
* ) echo "Use: $1 {start|stop|restart|status}"
;;
esac
Jobbat nem tudok, ennyit értek hozzá.
3. a szilinket megcsináltam, és elvileg jó lett, de automatikusan nem indult.
4. Ekkor a yast-ban beállítottam a 2 3 5-ös-re, hogy induljon el és mostmár
megy. De mt csinált a yast amit én nem?
> Hogyha írsz egy saját indítószkriptet, akkor éredemes megcsinálni
> rendesen: /etc/init.d/skeleton. Hogyha megcsinálod a headert (BEGIN INIT
> INFO) is, akkor azt a szkriptet is tudod kapcsolgatni a chkconfig
> paranccsal.
Igen, a skeletont közben megtaláltam és nézegetem is, de nem értek belőle
dolgokat, például:
# Check for missing binaries (stale symlinks should not happen)
# Note: Special treatment of stop for LSB conformance
FOO_BIN=/usr/sbin/FOO
test -x $FOO_BIN || { echo "$FOO_BIN not installed";
if [ "$1" = "stop" ]; then exit 0;
else exit 5; fi; }

# Check for existence of needed config file and read it
FOO_CONFIG=/etc/sysconfig/FOO
test -r $FOO_CONFIG || { echo "$FOO_CONFIG not existing";
if [ "$1" = "stop" ]; then exit 0;
else exit 6; fi; }

# Read config
. $FOO_CONFIG

> A kézzel való linkelést azért nem ajánlom, mert a YaST vagy
> a chkconfig pl átrendezi az indulási sorrendet, hogyha nincs rendes init
> info a szkriptedben.
init info? azt hogy?
Végül.: ha sokat vagy hülyeségeket kérdezek akkor legyetek szívesek és
szóljatok rám, mert hajlamos vagyok ilyesmikre. Csak nemrég regisztráltam be
ere a lev.listára és rengeteg kérdésem van amire nem találtam meg eddig a
választ.

Köszönöm
Budacsik