Re: [opensuse-hu] iptables kérdés
  • From: Gabor Boros <gaborboros@xxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 01 Jul 2006 06:52:00 +0200
Nem árt lementeni az egész etc-t nehogy kimaradjon valami.
Én sem írnám felül az egész könyvtárat. Elég azt a pár fájlt visszamásolni amit éppen szükséges. Pl. ha Samba futott a gépen, és mondjuk nincsenek különböző felhasználók, hanem mindenki hozzáfér mindenhez, akkor csak visszamásolod az adatokat a régi helyükre, visszaállítod az smb.conf-ot a mentésből, és minden megy is tovább.
Perzse előtte a gép nevét, a hálózatot, stb-t be kell állítani.
Ezek szerint eddig futott a SuSEfirewall2-is? Szerintem az /etc/init.d-be tedd a szkriptedet és csinálj neki symlinket(szimlinket?)
attól függően, hogy melyik futási szinten szeretnéd ha elindulna.

Azért javítsatok ki, ha hülyeségeket beszélek ;-)

Jó hétvégét Mindenkinek!

Üdv.
Gábor

budacsik attila írta:

Ezaz, a sikerélmény ami a legjobban vonzott a Linuxhoz. Windows-ban nem sok volt :)
Viszont ez a /etc mentése és visszaállítása már egy másik fontos dolgot vet fel bennem, mégpedig a bacup-ot. Egy fórumon már kérdeztem, hogy ha egy szerver /etc mappályát hetente backup-olom és egy reinstall után visszaírom a régi /etc full, akkor az úgy működik is? Erre az igen választ kaptam, de valamiért nehzen hiszem el. Jó persze ugyan azokat a programokat fel kell telepíteni. De biztos működik? Véleményem szerint elég lenne csak a változtatandó konf. fájlokat menteni majd azokat visszaírni.

A /etc/sysconfig/SuSEfirewall2 fájlt megnézem én is azért. Még egy kérdés. Hogy oldjam meg, hogy rendszerindításkor már CSAK az én szkriptem induljon el? Láttam, hogy a Yast-ban ki lehet kapcsolni a suse tűzfalát, de hogy érjem el, hogy az enyém lépjen életbe? A /etc/boot.local-ba kell egy elérési út neki?

budacsik