Re: [opensuse-hu] iptables kérdés
  • From: "Zsolt Papp" <zpapp@xxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 30 Jun 2006 14:49:51 +0200
<200606301313.16000.budacsikattila@xxxxxxxxxxxx>, budacsik attila
<budacsikattila@xxxxxxxxxxxx> wrote:
> [...]
> Interesting ports on localhost (127.0.0.1):
> Not shown: 1675 closed ports
> PORT STATE SERVICE
> 22/tcp open ssh
> 25/tcp open smtp
> 111/tcp open rpcbind
> 10000/tcp open snet- sensor- mgmt
>
> Mrmost én befelé az ssh- n kívül semmit nem negedek új kapcsolatot. Fogalmam
> sincs, hogy mit keres ott az alsó 3 sor. A 25-öt kifelé engedem, de a 11 és
> 10000?? Nemtudom. Utóbbit tudom a webminé de én a tűzfalamban már nem
> engedtem ki. Le is törlöm, úgyse értek hozzá :)

A szkriptedben a localhostról érkező csomagokat elfogadod, így akármelyik helyi interfészedet szkennelheted, minden nyitva lesz. Hogya az iptables kiszűr egy portot, akkor az nmap azt mondja, hogy filtered, hogyha élér egy portot, akkor attól függően, hogy fut-e ott szolgátatás open, vagy closed, de ezek a portok elérhetőek.