Re: [opensuse-es] Extracción de datos desde un archivador "tar.gz" >3 GB.
  • From: "Carlos E. R." <robin.listas@xxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 2 Sep 2009 21:40:14 +0200 (CEST)

El 2009-09-02 a las 00:35 +0200, Carlos E. R. escribió:

Bueno... yo he dicho otras veces que el tgz es un mal formato para hacer
backups, y ahí tienes la prueba. Si hay un error en la compresión, todo
el archivador queda afectado.

Pero no está corrupto. La verdad es que no sé qué pasa :-?

El zip es más robusto. O el rar, creo.

El zip tiene la limitación de los 4 GB y el rar es un formato
propietario que nunca me ha terminado de gustar :-/

No se si el zip sigue teniendo esa limitación. ¿Por archivo o por fichero? De todos modos, son formatos más robustos para backups que el tgz.

No:

The original ZIP format had a 4GB limit on various things (uncompressed
size of a file, compressed size of a file and total size of the
archive), as well as a limit of 65535 entries in a zip archive. In
version 4.5 of the specification (which is not the same as v4.5 of any
particular tool), PKWARE introduced the "ZIP64" format extensions to get
around these limitations. Zip64 support is emerging. For example, the
File Explorer in Windows XP does not support ZIP64, but the Explorer in
Windows Vista does. Likewise - some libraries, such as IO::Compress::Zip
in Perl, have new support for ZIP64, while others, such as Java's
built-in java.util.zip, still lack it.

http://en.wikipedia.org/wiki/ZIP_(file_format)

Falta saber si la versión de linux soporta zip64, porque sé que la siguiente caraterística no la soporta (si no han cambiado):

The ZIP spec also supports spreading archives across multiple filesystem
files. Originally intended for storage of large zip files across
multiple 1.44mb floppy disks, this feature is now used for sending zip
archives in parts over email, or over other transports or removable
media).

El zip de linux parte sólo al final de fichero: es una limitación importante, si no la han resuelto.

Esto es importante:

The Info-ZIP implementations also know how to use the error correction
capabilities built into the ZIP compression format.

- -- Saludos
Carlos E. R.