Re: OT: nxclient und netmeeting (Solution?)
  • From: Werner Franke <wfranke@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 28 Nov 2007 10:49:38 +0100
Hi zusammen,

Mein Problem ist jedoch das Zusammenspiel mit Windows Netmeeting.
Wenn ich Netmeeting starte, dann reagiert das nxclient Window nicht mehr.
Es ist eingefroren.

dazu habe nun doch einen Hinweis auf den Seiten von Nomachine gefunden.

http://www.nomachine.com/tr/view.php?id=TR11D01561

The issue is caused by the concurrent use of the DirectDraw engine by NXWin
and Windows NetMeeting.
To avoid the problem, NXWin could be forced to use the GDI engine instead of
DirectDraw, by issuing the command line option -engine 1.
However, this solution implies a serious drawback, which is the inability to
use the -multiwindow option, supported only by the DirectDraw engine and
fundamental to create NX Sessions in rootless mode. Moreover the overall
performance is degraded, as the GDI engine is slower than DirectDraw.

scheint aber auch nicht das Gelbe vom Ei zu sein.
Werd's mal auspropieren.

Gruss Werner