Mailinglist Archive: opensuse-da (4 mails)

< Previous Next >
Re: [opensuse-da] Re: Velkommen til opensuse-da@xxxxxxxxxxxx
  • From: Martin Schlander <suse@xxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 15 Mar 2007 10:18:22 +0100
Den Thursday 15 March 2007 09:57:45 skrev Per Jessen:
> Jeg er netop stoedt paa denne liste - jeg var slet ikke klar at der
> taltes meget om opensuse i Danmark (eller paa dansk).
> Burde mailene ioevrigt ikke have en Content header saa man ved hvilket
> tegnsaet de er sendt i? Det ser ud til at vaere UTF8.

Listen her er meget inaktiv, for ikke at sige død, den blev oprettet efter
ønske fra oversættelsesholdet. Vi vil snart gå i gang med at oversætte på
10.3 og så vil vi bruge denne liste, indtil der evt. på et tidspunkt kommer
så meget øvrig trafik at vores interne oversætter-snak bliver generende.

Det skal nok passe tegnsættet er utf-8, mon ikke det er det på alle
opensuse-listerne? Det må du tale med Henne Vogelsang om.

Faktisk er openSUSE i vælten for tiden "herhjemme", ikke mindst efter denne
test, som har været på forsiden af pcworld.dk i mere end 14 dage nu:
http://www.pcworld.dk/art/8481?a=block&i=9

Journalisten har skrevet lidt på et forum også, han skriver blandt andet:

"OpenSUSE-sagen med knap 20.000 læsere på 36 timer er en af de på kortest tid
mest læste artikler på pcworld.dk"

http://linuxin.dk/forum/index.php?ops=linuxin&fmode=vis&visid=26154&grid=20

Men der er ikke noget voldsomt aktivt openSUSE community her til lands. Ubuntu
løber med det meste af opmærksomheden.